MSA biedt complete logistieke oplossingen voor farmaceutische organisaties. Met onze Farmatec-groothandelsvergunning en GDP-gecertificeerde infrastructuur verzorgen wij de veilige opslag, verwerking en distributie van medische producten. Van fulfilment voor webshops tot het verzenden van receptplichtige geneesmiddelen – wij garanderen kwaliteit, traceerbaarheid en naleving van alle regelgeving. MSA denkt mee in elke schakel van de keten, zodat farmaceutische partners zich kunnen focussen op patiëntenzorg en groei.
De 3 belangrijkste redenen waarom Farmacie bedrijven voor ons kiezen:
Al onze werkzaamheden worden uitgevoerd volgens de Good Distribution Practices (GDP) normen voor de Farmaceutische industrie. Voor het versturen van UR/UA/OTC producten beschikt MSA over de volgende licenties/vergunningen:
EMA OMS registratie,
Organisation ID: ORG 100044461
Location ID: LOC-100073474
QMS
ISO 9001, ISO 14001 en ISO 27001 certificeringen
MSA is gespecialiseerd in het kostenbewust bouwen, beheren en de ‘fullfilment’ van webshops voor de farmacie. Dit zijn bijzondere webshops met verschillende functies en doelgroepen:
Openbare, commerciële webshops voor de verkoop van medicijnen, voedingssupplementen, beauty- en gezondheidsproducten;
Webshops voor Health Care Professionals (HCP). Deze webshops zijn alleen toegankelijk via een login pagina. Na login krijgen de medische beroepsoefenaars alleen die producten te zien die voor hun vakgebied relevant zijn.
Webshops voor buitendiensten. Dit zijn webshops met bijvoorbeeld alle promotiematerialen. Alleen – via persoonlijke inlogcodes – toegankelijk voor de eigen medewerkers.


MSA kan, geheel naar wens, webshops bouwen, beheren en alle verkochte producten en aangevraagde services uitleveren. Ook de gehele financiële afwikkeling nemen wij uit handen.
Na opleveren van de webshop wordt deze volledig door ons ingericht. Productcategorieën worden aangemaakt en producten worden in de juiste categorieën geplaatst. Desgewenst kan MSA beeldmateriaal en/of productfotografie verzorgen. MSA zorgt dat deze shops altijd up to date zijn. Bij ontvangst van nieuwe (promotie) artikelen worden deze direct in de desbetreffende shop geplaatst.
Indien gewenst optimaliseren we een reeds bestaande webshop en nemen die in beheer.
Draait de webshop op volle toeren, dan wordt de perfecte logistieke ondersteuning van MSA heel belangrijk. Om een beeld te geven hoe MSA dat aanpakt, doorlopen we de volgende stappen:
MSA koppelt middels een API de back-end van de bestaande webshop met ons Business Central systeem;
Binnenkomende webshoporders staan hierdoor direct in het digitale scansysteem.
Orders worden via scanners gelopen, waardoor locatie, product en batch/lot nummer direct geregistreerd worden.
Verzenddocumenten worden aangemaakt en de verzendwijze wordt bepaald. (bestelde zelfzorgproducten worden per definitie als pakket verzonden. Dit in verband met het traceren van pakketten);
Orders worden, conform ISO certificering, voor verzending gecontroleerd;
Na goedkeuring gaan de orders ter post;
Orders worden daarna administratief verwerkt. Tijdens dit proces worden de kopers / serviceaanvragers via
e-mail automatisch op de hoogte gebracht van de verzending met daarbij de barcode die gebruikt kan worden om het pakketje (track & trace) te traceren via de PostNL website.
Uitgangspunt bij deze shops is “Voor 16:00 uur besteld, zelfde dag verzonden”.