Wat 20 jaar geleden begon als direct mail start-up onder de naam Mailing Service Zeewolde (MSZ) is inmiddels uitgegroeid tot een gerenommeerde, landelijk opererende, direct marketing organisatie.
1 juni 1994 richten Dik Nievaart en Rob Hermkens Mailing Service Zeewolde op. De doelstelling was helder: Het handmatig verpakken van direct mail producten, en dan flexibel en kwalitatief hoogwaardig met een top service.
Het idee hierachter ontstond omdat, mede door de grotendeels machinale verwerking van direct mailingen, reclamebureaus en bedrijven ernstig beperkt werden in hun creativiteit. Niettemin waren de eerste opdrachtgevers voornamelijk collega DM bedrijven. Deze maakten dankbaar gebruik van de dienstverlening aangezien ze deze service zelf niet of nauwelijks aanboden.
MSZ groeide snel uit haar jasje en een groter pand was gewenst. Amersfoort lonkte, maar bood destijds nauwelijks ruimte voor nieuwe bedrijven. Om die reden werd in 1998 het eerste nieuwbouwpand in Zeewolde betrokken. De jaren hieropvolgend vormden de basis tot de huidige organisatie.
Een vaste basis werd gelegd bij opdrachtgevers in o.a. farmacie, it, zorgverzekeraars, automotive, banken en natuurlijk het MKB. De diensten en service werden continu uitgebreidt.
Maar, Amersfoort bleef lonken. Toen Amersfoort bekend maakte dat er een nieuw bedrijventerrein op industrieterrein Vathorst ontwikkeld zou worden stond MSZ snel klaar in de startblokken.
In 2004 betrok MSZ, als allereerste bedrijf, het fonkelnieuwe pand aan de Euroweg en ging verder onder de naam Mailing Service Amersfoort. In Amersfoort werden grote stappen gemaakt met de professionalisering en verdere uitbreiding van het dienstenpakket.
Inmiddels is het bedrijf van een mailingservice uitgegroeid tot een full service dienstverlener op het totale gebied van Direct Marketing. Om die reden is de naam in 2012 officieel ingekort naar MSA.
Met een vast team van 25 bevlogen werknemers maken wij onze visie “behandel opdrachtgevers zoals je graag zelf behandeld wilt worden” dagelijks waar, en blijft de doelstelling “verlenen van de hoogst denkbare service” gehandhaafd.
MSA heeft in 2011 van Graydon de award “financieel gezond” ontvangen en sinds mei dit jaar is MSA gecertificeerd voor ISO 9001.