MSA kan, geheel naar wens, webshops bouwen, beheren en alle verkochte producten en aangevraagde services uitleveren. Ook de gehele financiële afwikkeling nemen wij uit handen.
Na opleveren van de webshop wordt deze volledig ingericht. Productcategorieën worden aangemaakt en producten worden in de juiste categorieën geplaatst. Desgewenst kan MSA beeldmateriaal en/of product fotografie verzorgen. MSA zorgt dat deze shops altijd up to date zijn. Bij ontvangst van nieuwe (promotie) artikelen worden deze direct in de desbetreffende shop geplaatst.
Indien gewenst optimaliseren we een reeds bestaande webshop en nemen die in beheer.
Draait de webshop op volle toeren, dan wordt de perfecte logistieke ondersteuning van MSA heel belangrijk. Om een beeld te geven hoe MSA dat aanpakt, doorlopen we de volgende stappen:
MSA koppelt middels een API de back-end van de bestaande webshop met ons Business Central systeem;
Binnenkomende webshop orders staan hierdoor direct in het digitale scansysteem.
Orders worden via scanners gelopen, waardoor locatie, product en batch/lot nummer direct geregistreerd worden.
Verzenddocumenten worden aangemaakt en de verzendwijze wordt bepaald. (bestelde zelfzorgproducten worden per definitie als pakket verzonden. Dit in verband met het traceren van pakketten);
Orders worden, conform ISO certificering, voor verzending gecontroleerd;
Na goedkeuring gaan de orders ter post;
Orders worden daarna administratief verwerkt. Tijdens dit proces worden de kopers / serviceaanvragers via
e-mail automatisch op de hoogte gebracht van de verzending met daarbij de barcode die gebruikt kan worden om het pakketje (track & trace) te traceren via de PostNL website.
Uitgangspunt bij deze shops is “Voor 16:00 uur besteld, zelfde dag verzonden”.
Enkele voorbeelden van webshops: Kerutabs, Abbott Nutrition en Viatris